Turpinās LU jauno zinātnieku pieredzes stāsti Rīgas 72.vidusskolā!

Turpinās LU jauno zinātnieku pieredzes stāsti Rīgas 72.vidusskolā!

Vieslekciju laikā LU pētnieki stāsta par īstenotajiem projektiem, kā arī par stipendiju iespējām, uzsākot studijas LU.

Šonedēļ ir notikušas vēl divas tikšanās:

1.      Superdatori. Izmantojot superdatoru, var ne tikai atklāt melnos caurumus kosmosā, bet arī veidot jaunas zāles, prognozēt klimata pārmaiņas vai arī vienkārši veidot filmas. Lekcijas laikā varēja uzzināt, kā superdatora simulācijas, mākslīgais un mākoņskaitļošana ikdienu un kā par tiem domāt, lai tie ietekmētu mūsu ikvienam.

Lektors: Kārlis Muižnieks – Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte, Skaitliskās modelēšanas institūts, zinātniskais asistents.

2.      Kas ir kognitīvās zinātnes? Tās pēta uztveres, izziņas, emociju, apziņas, valodas, domāšanas un problēmrisināšanas procesus un to savstarpējo mijiedarbību. Kognitīvo zinātņu pētījumu rezultāti un atziņas ir nozīmīgas dažādu citu jomu speciālistus, piemēram, datorzinātņu, medicīnas, psiholoģijas, izglītības zinātņu, aizsardzības u. c., tāpēc tiek veidoti daudzi starpdisciplināri pētījumu projekti.

Lektore: Solvita Umbraško – Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte, Uztveres un kognitīvo sistēmu laboratorija, vadošā pētniece.

Latvijas Universitātes (LU) jaunie zinātnieki, daloties pieredzes stāstos par superdatoriem un kognitīvajām zinātnēm, sniedza aizraujošu un izglītojošu iespēju vidusskolēniem iepazīties ar mūsdienu zinātnes sasniegumiem. Šīs tikšanās bija lielisks veids, kā iedvesmot jauniešus, paplašinot viņu redzesloku un veicinot interesi par zinātnes nozarēm, kas saistītas ar tehnoloģijām un smadzeņu darbību.

Superdatori un kognitīvās zinātnes var šķist sarežģīti temati, taču LU jaunie zinātnieki spēja to pasniegt pieejamā un saprotamā veidā, piedāvājot piemērus no reālās dzīves un atklājot tehnoloģiju potenciālu mūsu ikdienas dzīvē. Šīs tikšanās ne tikai palīdzēja vidusskolēniem labāk izprast šīs zinātnes, bet arī deva iespēju uzdot jautājumus, diskutēt un saņemt atbildes no zinātnes profesionāļiem.

Svarīgs aspekts bija arī tas, ka jaunie zinātnieki dalījās savās personiskajās pieredzēs, stāstot par savu ceļu zinātnē, izaicinājumiem un panākumiem. Tas bija motivējoši, parādot, ka zinātne ir pieejama ikvienam, kas ir gatavs ieguldīt darbu un ir atvērts jaunām idejām.

Kopumā šāda veida tikšanās veicina zinātnes popularizēšanu un palīdz veidot ciešāku saikni starp jaunajiem talantiem un augstākajām izglītības iestādēm, mudinot vidusskolēnus izvēlēties zinātni kā savu nākotnes karjeras ceļu.