Seminārnodarbība klašu audzinātājiem “Jaunā gada izaicinājumi: Skolēnu motivēšana un iedvesmošana 2025. gadā”

Seminārnodarbība “Jaunā gada izaicinājumi: Skolēnu motivēšana un iedvesmošana 2025. gadā”, ko sagatavoja izglītības metodiķe Dace Sadovska, bija ļoti vērtīgs ieguldījums skolotāju profesionālajā pilnveidē.

Seminārā tika izskatītas ļoti svarīgas tēmas, kas palīdzētu skolotājiem motivēt skolēnus un veicināt viņu attīstību 2025. gadā. Viens no galvenajiem aspektiem bija motivācijas izmantošana, piemēram, Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča uzrunas gadumijā piemērošana Jaunā gada sākumā, lai iedvesmotu skolēnus. Šī uzruna var kalpot kā spēcīgs stimuls, motivējot jauniešus apzināties savu lomu sabiedrībā un uzņemties atbildību par savu nākotni. Mērķu izvirzīšana palīdz veidot skaidru vīziju par to, kas ir nepieciešams, lai sasniegtu savus dzīves un izglītības mērķus. Tas arī palīdz skolēniem izprast, ka viņiem ir atbildība par to, kā viņi pieiet savam mācību procesam, kā iegulda laiku un enerģiju attīstībā un izaugsmē.

Skolotāja piemērs ir būtisks motivācijas instruments. Skolotājiem ir jābūt par paraugiem, demonstrējot pozitīvu attieksmi, pašdisciplīnu un aizrautību, lai mudinātu skolēnus sekot viņu piemēram. Skolotāja attieksme attiecībā uz mācībām un attīstību var ietekmēt skolēnu vēlmi mācīties un attīstīties.

Tika izmantota Rīgas 72. vidusskolas Misija un vīzija, lai sasaistītu mērķu izvirzīšanu ar konkrētām skolēnu motivācijas stratēģijām. Šī pieeja parādīja, ka daži bērni piedzimst ar lielu motivāciju un mācīšanās prasmēm, bet citiem ir nepieciešama papildus palīdzība un pamudinājums, lai uzsāktu jaunas zināšanas un prasmes apgūšanu.

Semināra laikā tika izskaidrota arī mērķu izvirzīšanas nozīme: Jaunā gada sākumā skolēniem jāizskaidro, kā mērķu izvirzīšana palīdz veidot skaidru ceļu uz panākumiem un kā to veiksmīgi sasniegt.

Individuālie mērķi tika piedāvāti kā iespēja katram skolēnam izvirzīt mērķi, kas saistīts ar viņu personisko attīstību vai mācību procesu. Tika uzsvērts, ka individuālie mērķi palīdz skolēniem koncentrēties uz savu izaugsmi un attīstību.

Grupas mērķi tika aplūkoti kā veids, kā iedrošināt skolēnus strādāt kopā, lai sasniegtu kopējus rezultātus, piemēram, uzlabotu sadarbību klases kolektīvā vai sasniegtu labākus rezultātus konkrētā mācību priekšmetā. Grupas darbs palīdz skolēniem attīstīt sociālās prasmes un savstarpējo atbalstu.

Kopumā seminārs sniedza skolotājiem praktiskas metodes un stratēģijas, kā efektīvi motivēt un iedvesmot skolēnus, palīdzot viņiem sasniegt savus mērķus un attīstīt pozitīvu attieksmi pret izglītību.