07 Jan Seminārnodarbība klašu audzinātājiem “Jaunā gada izaicinājumi: Skolēnu motivēšana un iedvesmošana 2025. gadā”
Seminārnodarbība “Jaunā gada
izaicinājumi: Skolēnu motivēšana un iedvesmošana 2025. gadā”, ko
sagatavoja izglītības metodiķe Dace Sadovska, bija ļoti vērtīgs ieguldījums
skolotāju profesionālajā pilnveidē.
Seminārā tika izskatītas ļoti
svarīgas tēmas, kas palīdzētu skolotājiem motivēt skolēnus un veicināt viņu
attīstību 2025. gadā. Viens no galvenajiem aspektiem bija motivācijas
izmantošana, piemēram, Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča uzrunas
gadumijā piemērošana Jaunā gada sākumā, lai iedvesmotu skolēnus. Šī uzruna
var kalpot kā spēcīgs stimuls, motivējot jauniešus apzināties savu lomu
sabiedrībā un uzņemties atbildību par savu nākotni. Mērķu izvirzīšana palīdz
veidot skaidru vīziju par to, kas ir nepieciešams, lai sasniegtu savus dzīves
un izglītības mērķus. Tas arī palīdz skolēniem izprast, ka viņiem ir atbildība
par to, kā viņi pieiet savam mācību procesam, kā iegulda laiku un enerģiju
attīstībā un izaugsmē.
Skolotāja piemērs ir
būtisks motivācijas instruments. Skolotājiem ir jābūt par paraugiem, demonstrējot
pozitīvu attieksmi, pašdisciplīnu un aizrautību, lai mudinātu skolēnus sekot
viņu piemēram. Skolotāja attieksme attiecībā uz mācībām un attīstību var
ietekmēt skolēnu vēlmi mācīties un attīstīties.
Tika izmantota Rīgas 72.
vidusskolas Misija un vīzija, lai sasaistītu mērķu izvirzīšanu ar konkrētām
skolēnu motivācijas stratēģijām. Šī pieeja parādīja, ka daži bērni piedzimst ar
lielu motivāciju un mācīšanās prasmēm, bet citiem ir nepieciešama papildus
palīdzība un pamudinājums, lai uzsāktu jaunas zināšanas un prasmes apgūšanu.
Semināra laikā tika izskaidrota
arī mērķu izvirzīšanas nozīme: Jaunā gada sākumā skolēniem jāizskaidro,
kā mērķu izvirzīšana palīdz veidot skaidru ceļu uz panākumiem un kā to
veiksmīgi sasniegt.
Individuālie mērķi tika
piedāvāti kā iespēja katram skolēnam izvirzīt mērķi, kas saistīts ar viņu
personisko attīstību vai mācību procesu. Tika uzsvērts, ka individuālie mērķi
palīdz skolēniem koncentrēties uz savu izaugsmi un attīstību.
Grupas mērķi tika aplūkoti
kā veids, kā iedrošināt skolēnus strādāt kopā, lai sasniegtu kopējus
rezultātus, piemēram, uzlabotu sadarbību klases kolektīvā vai sasniegtu labākus
rezultātus konkrētā mācību priekšmetā. Grupas darbs palīdz skolēniem attīstīt
sociālās prasmes un savstarpējo atbalstu.
Kopumā seminārs sniedza
skolotājiem praktiskas metodes un stratēģijas, kā efektīvi motivēt un iedvesmot
skolēnus, palīdzot viņiem sasniegt savus mērķus un attīstīt pozitīvu attieksmi
pret izglītību.