31 Dec Latviešu valodas skolotāji novadīja seminārnodarbību dabaszinātņu un sociālo jomu skolotājiem
Latviešu valodas skolotāji novadīja seminārnodarbību
dabaszinātņu un sociālo jomu skolotājiem
Seminārnodarbība, ko sagatavoja latviešu valodas skolotāji, bija ļoti vērtīgs ieguldījums visu skolotāju profesionālajā pilnveidē. Nodarbības mērķis bija sniegt praktiskas metodes un padomus, kā efektīvi strādāt ar tekstiem mācību procesā, veicinot skolēnu lasītprasmi, kritisko domāšanu un valodas lietojumu.
Pozitīvi aspekti:
Praktiskas pieejas: Skolotāji piedāvāja konkrētus rīkus un stratēģijas darbam ar tekstu, piemēram, lasīšanas pirms, lasīšanas laikā un lasīšanas pēc aktivitātes. Šīs metodes ir viegli pielāgojamas dažādiem mācību priekšmetiem.
Sasaistījums ar dažādām mācību jomām: Nodarbībā tika demonstrēts, kā teksta analīzi un izpratni var integrēt gan dabaszinātņu priekšmetos, gan sociālo zinību stundās, piemēram, analizējot aprakstošus tekstus par dabas procesiem vai vēsturiskus avotus.
Radošās aktivitātes: Seminārs ietvēra pieredzes apmaiņu, kas ļāva dalībniekiem dalīties ar interesantiem darba ar tekstu veidiem. Tas ne tikai padarīja nodarbību dinamisku, bet arī ļāva skolotājiem uzreiz sajust, kā šīs metodes var darboties klasē.
Ieguvumi:
Seminārā skolotāji dalījās pieredzē, kā uzlabot skolēnu spējas lasīt un saprast tekstus, kas ir būtiski ne tikai latviešu valodas stundās, bet arī citos priekšmetos.
Tika veicināta starpdisciplināra sadarbība starp dažādu priekšmetu skolotājiem.
Skolotāji ieguva praktiskas idejas, kā palīdzēt skolēniem attīstīt prasmi kritiski izvērtēt informāciju un atšķirt būtisko no mazsvarīgā.
Kopumā nodarbība bija profesionāli sagatavota, izglītojoša un praktiski pielietojama ikdienas darbā. Tā sniedza dalībniekiem ne tikai jaunas zināšanas, bet arī iedvesmu mācību procesa pilnveidei.
Īpašs paldies skolotājām Dailai Bērziņai, Inārai Mitkus, Dinai Ozolai, Sņežanai Parfjonovai, kuras vadīja diskusiju un pieredzes apmaiņu, lai skolotāji var dalīties savā praksē un izaicinājumos; paldies bioloģijas skolotājai Annai Roddatei par aktīvu dalīšanos ar saviem metodiskajiem atradumiem, paldies Inesei Pugačevskai, Jūlijai Šeikovskai un Olgai Jakovļevai par dalību materiālu sagatavošanas procesā!